כולן היו דמויותיי

כל הדמויות ששיחקתי במשך השנים, במשחקי תפקידים - או יותר נכון, בניתי כדי לשחק ולא תמיד יצא

Google

יום שני, אוגוסט 21, 2006

הבן השלישי של אנשי הים איון - אוסף האמרות

כזכור, קודמה של הדמות היה מומחה לאמרות של אנשים דגולים. כהוקרה לזכר קודמו, הדמות אספה אף היא אמרות (כולל כמה של קודמה) והרבתה להשתמש בהם בהזדמנויות שונות. הנה כמה מהן, מסודרות לפי מחבריהן.

הבן השלישי של אנשי הים אב - ראש המסדר השני -

- הגורל הוא כמו רוח עזה, לפעמים על האדם להיות כמו הר, נטוע באדמה ולא למוש ממקומו, לפעמים עליו להיות כמו דרקון ענק המעופף לאן שיחפוץ איתה או נגדה, ולעיתים כעלה נידח הנסחף לאן שתיקחהו.

- חיינו מורכבים מאלפי זיכרונות שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. עלינו לשמוח בזיכרונות האלה ולנצור אותם. שכן אם הם רעים, אנו למדים מהם רבות. ואם הם טובים, הם ממלאים אותנו אושר ושמחה וכוח ומאירים את חיינו וחיי הסובבים אותנו.

הבן השלישי של אנשי הים אל - ראש המסדר הרביעי -

- אדם היוצא למסע, רגע לפני שמתחיל הוא ללכת כדאי שיהרהר היטב לאן פניו מועדות, מאין הוא יוצא, ומה הדרך הראויה, המכובדת והנכונה ביותר שיכול הוא ללכת בה.

- חייו של אדם נוגעים בחייהם של אין סוף אחרים. כאשר גופו מת, רוחו ממשיכה לחיות באין סוף מקומות בליבם של אין ספור אנשים. לכן אין הוא מת באמת אלא רק בגופו הגשמי.

- אין תחליף לעשיית הדברים בצורה הראויה, המכובדת והנכונה ביותר. לכן לעיתים דרך המתלאה הארוכה והמייסרת ביותר, מהירה יותר מכל דרך המלך הקצרה והנוחה ביותר.

- לעיתים אנשים חושבים כי בני תמותה פוחדים מהמוות. אך הדבר שממנו הם באמת פוחדים הוא עת מותם והדרך בה הוא יבוא.

- יש החושבים כי הכבוד טמון בניצחון, אך לא כך הוא. הכבוד האמיתי טמון בחוסר הנכונות להיכנע, ובאחיזה בדרך הישר גם לנוכח הסכנות הגדולות ביותר ואפילו לנוכח האפשרות של תבוסה.

הבן השלישי של אנשי הים אל - ראש המסדר החמישי -

- המוסר, הצדק והחוק משולים לשלוש דרכים נפרדות. כאשר הן לא נפגשות על האדם לחשוב היטב באיזו מהן ללכת. כאשר שתיים מהן נפגשות והשלישית לא, הבחירה נראית קלה יותר אך למעשה היא קשה באותה מידה. כאשר שלושתן מצטלבות יחד, אזי יש רק דרך פעולה אחת ראויה, צודקת ונכונה.

קתשוק הבלתי מנוצח -

- אלו שלא מבינים דבר וחצי דבר בענייני מלחמה משוכנעים כי מי ששולט בצבא ומפקד עליו הם הנסיכים, הגנרלים והסרנים. אולם כל מי שמבין בעניינים אלה ולו מעט יודע כי אדוניו האמיתיים הם הטבחים, האפסנאים והשלישים.

- הקונדור המגביה עוף, יכול לראות שטחים עצומים עד מעבר לאופק, הנחש הזוחל על הקרקע יכול לראות רק את המונח לפניו. כאשר המצביא מתכנן מערכה שלמה, עליו לסגל לעצמו את נקודת המבט של הקונדור. כאשר הוא מתכנן קרב, עליו לסגל את זו של הנחש.

- כאשר אתה יוצא לקרב, צא כשרק שריונך ונשקך עליך. כאשר אתה יוצא למלחמה שא עליך ככל יכולתך ומעט יותר.

- לעיתים מנצח הצבא שנחשב חלש יותר לפני תחילת המערכה. אך הדרך היחידה לקבוע באמת מי משני צבאות חזק יותר, היא לראות מי מהם מנצח במלחמה. כלומר הצבא שניצח לא היה באמת החלש יותר אלא רק נתפס ככזה. ואם כך הוא, עד כמה עזרה ה"חולשה" המדומה שלו לחוזקו האמיתי?

- אין שום כבוד בהרג, ולכן אין שום חוסר כבוד בכל צורת לחימה או תכסיס מלחמה.

הבן השלישי של אנשי הים איון - ראש המסדר השביעי -

- לעתים קרובות עולה השאלה "היכן נמצא הנס". אך זו שאלה שהתשובה לה היא ברורה מאליה, שכן הנס מעצם טבעו הוא גדול בולט ונראה לעין ממרחקים. השאלה שצריכה להישאל היא אם כן לא היכן הנס נמצא אלא היכן הנס צריך להימצא!

- הגורל מייעד מיתות משונות בזמנים משונים לכל אחד מאיתנו, ועל כן איש אינו יודע באמת מתי ואיך ימות. יש המשתמשים בעובדה זו כדי לתרץ חוסר כבוד ופריעת חוק בחזקת "אכול ושתה כי מחר נמות". הדרך הנכונה להתייחס לאמיתה זו היא לחיות כל שנייה מחיינו בצורה המכובדת והראויה ביותר, כך שאם נמות נוכל להסתכל אחורה בגאווה.

קתיליון המפואר -

- מבחנים הם מתנות גדולות שכן הם אלה שמאפשרים לנו ללמוד, להתפתח ולגדול. כגודל המבחן כך גודל המתנה. אין שום חוסר כבוד בקבלת מבחן וחוסר הצלחה בו. אין בושה גדולה יותר מחוסר נכונות לקבל את המבחן ולנסות להתמודד עימו.

- יש החושבים כי אין כבוד גדול יותר מללכת בדרך שנסללה על ידי אבותינו. אך דרכם הייתה זו של פריצת דרך וחידוש. מה מכובד יותר אם כן מלסלול דרכים חדשות המובילות אל הסדר, החוק והאמת ממש כשם שעשו אבותינו?

- האמת והשקר הן שני צדדים של אותה מטבע. שניהם חמקמקים, משתנים מאדם לאדם, מקום למקום וזמן לזמן, ונישאים בפי יותר מידי אנשים לטובת יותר מידי מטרות.

- אין דבר שראוי לעשותו שלא דורש זמן, מאמץ ומחשב גדולה. ההרס אינו אלא סידור מחדש של הקיים לצורת תוהו ובוהו, לכן הוא כל כך קל ומהיר. הבנייה לעומת זאת היא בריאה של סדר חדש לגמרי ולכן כל כך קשה, מפרכת וארוכה. מכאן שאין דבר ראוי ונכון יותר מבנייה ובזוי ומוטעה יותר מהרס.

- אין שום כבוד באמת המביאה לחורבן, ייאוש וסבל. אין שום חוסר כבוד בשקר המביא לבנייה, תקווה ואושר.

- זה אשר זורע שדה דואג לשנה הבאה. זה אשר נוטע עץ דואג לעשורים שיבואו. זה אשר נוטע יער, דואג לנצח!

- העולם נשען על חמישה יסודות - עוצמת הלוחמים, יושר השליטים, חוכמת האבות, צדק החזקים וצניעות האדירים.

- הדבר היחיד, היכול לעמוד בפני עוצמת הנהר העולה על גדותיו, ומסכן להשמיד את כל העומד בדרכו, הוא הסכר. בנייתו של זה ארוכה, מפרכת, מסוכנת ויקרה ודורשת שיתוף פעולה, ידע רב, תכנון קפדני, הקרבה גדולה וחריצות וסבלנות אין סופיים מצד אין ספור אנשים. ממש כמו העמידה בפני כל סכנה קיומית אחרת, גדולה כקטנה.

- ראיתי בימי חיי אנשים בעלי שם בורחים כשפנים, ואנשים אלמוניים נלחמים כאריות. כבוד אבותינו הוא נטל שעלינו להוכיח שאנחנו ראויים לו, ולא דבר העומד לזכותנו ללא תנאי.

- כאשר רע קטן, תוקף רע גדול ממנו, אין זאת מן החוכמה לעמוד בדרכו או אפילו למנוע ממנו עזרה.

- כל החלטה של שליט המביאה איתה טוב, מביאה איתה בהכרח גם רע. לכן החלטות השליטים אינם "טובות" או "רעות", אלא רעות יותר ורעות פחות.

- כאשר נמצאת גופת אדם, וסימני הנשיכה שעליו הם של טיגריס, והעקבות לידו הן של טיגריס וידוע לכל כי טיגריס אורב בסביבה, אין צורך בחקירה ממושכת כדי לדעת מי הרוצח.