כולן היו דמויותיי

כל הדמויות ששיחקתי במשך השנים, במשחקי תפקידים - או יותר נכון, בניתי כדי לשחק ולא תמיד יצא

Google

יום רביעי, יולי 19, 2006

ארנדיר "נתין המיתר" - תיאור דמות

תיאור חיצוני:

ארנדיר הוא אדם, טרובאדור, בן 17 (בתחילת המערכה). גובה 1.87, גוף רזה ואתלטי לא יפה או מכוער במיוחד. פנים רגילות (כנ"ל - לא נאות או מכוערות במיוחד), שיער ג'ינג'י אדום ארוך ושופע (ממש כמו רעמה של אריה) אסוף בד"כ בתסרוקות מורכבות (תסרוקת סמוראי, צמה אינדיאנית, זנב סוס, שיער פזור ובו כמה צמות קטנות יותר וכד'), עיניים ירוקות עגולות, אף ישר ודק, פה עם שפתיים בשרניות וחיוך מקסים וכובש מאוזן לאוזן. יש לו כוויה גדולה על עצם הלחי שמתחת עין שמאל (לעתים מוסוות על ידי איפור, או על ידי "קעקוע" חינה של צורות שונות לפי מצב הרוח).

כשהוא בדרכים הוא בד"כ כלל לבוש במכנסי עור חומים, כותונת פשתן לבנה ועליה שריון עור אדמדם. נעול מגפיים ארוכים מעור צבי. על כתפיו גלימת צמר בצבע המתאים לסביבה בה הוא נע (ירוק באזור מיוער, לבן באזור מושלג, אפור בהרים, חום צהוב בחוליות וכד'). חובש כובע משולש (בנוסח אירופה במאה ה-17) מעוטר בנוצות טווס.

בהופעות, הלבוש החביב עליו הוא מכנסי עור בצבע כחול עמוק (כמעט שחור), חולצת פשתן שחורה עם שרוולים מנופחים, ווסט עור הדוק בצבע תואם למכנסיים סגור עם שרוכים, מותניית קטיפה בצבע ירוק כהה משובצת בנקודות זהב, ומגפי עור צבי בצבע חום אדמדם המגיעים עד ברכיו. בהופעות הוא כמעט תמיד מאופר בקפידה כשאת כל הרבע השמאלי העליון של פניו, מכסה קעקוע חינה בשלל צורות וצבעים ושערו בד"כ פזור ומסורק לאחור ועם שתי צמות דקיקות משני צדי מצחו.

משפחה:

ארנדיר הכיר את הוריו שנים מעטות בלבד. הם הגיעו לכפר יחד איתו ועם אחותו (הוא בן 5 והיא בת 3). הם מתו זמן קצר אח"כ ממחלה. הוא ואחותו התגלגלו לפונדק שם החלו לעבוד כמשרתים של בעלת הפונדק המקומי, ובהגיעם לבגרות הפכו לעובדים שלה.

אחותו, תיה (Tiya), נרצחה בגיל 13 לאחר שנתפסה ועונתה על ידי חבורת שודדים בעת שיצאה לטייל שגרתי. ארנדיר היה עימה באותה עת וחזה, חסר אונים, בעינויים שלה ובהירצחה. בלילה, הוא הצליח לברוח ממחנה השודדים ולהימלט מגורל דומה.

קריירה:

במשך הזמן הצליח להתחבב על הבוסית ועל הטרובדור המקומי והפך לטבח/מארח/מבדר. את מרבית חייו בילה בקשרים עם אורחי הפונדק מכאן פתיחותו הרבה בכל תחום כמעט (ראה לעיל). הצליח לפתח יחסים טובים עם מרבית אנשי הכפר. לימד את עצמו ולמד שורה של אומנויות ויכולות -

הוא אומן במה מחונן. בין כישרונותיו - נגינה על מגוון כלי נגינה, שירה, משחק דרמטי וקומי, אקרובאטיקה ולהטוטנות. הוא מתמחה בנגינה על כלי מיתר בכלל ועל לאוטה בפרט (בנקודת הזמן בה החלה המערכה הוא כבר היה נגן אומן בלאוטה, לקראת סופה הוא היה אחד הנגנים הכי טובים בעולם והגיע לרמה שיכולה הייתה למשוך תשומת לב ממישורים אחרים...).

במשך השנים הוא גם צבר מיומנות רבה בבניית כלי נגינה ואף הצליח ליצור לאוטה בעלת איכות מעולה ששימש אותו בהופעותיו. יש לו ידע רב באלכימיה אותו למד מהקוסם המקומי בכפרו. ממנו גם למד רבות על ההיסטוריה המקומית. בשנותיו בפונדק הוא גם למד להיות טבח, חייט ונגר.

בשנים שלפני היציאה להרפתקאות הוא התפרנס מעיסוקיו המרכזיים (הופעות בכל מקום אפשר, בניית ומכירת כלי נגינה, יצירת ומכירת מוצרים אלכמיים, ומכירת ידע ויעוץ) כאשר הוא נעזר בידידים/שותפים - בעלת הפונדק שנתנה לו במה, הנגר המקומי שבסדנתו הוא עובד על כלי הנגינה תמורת שירותים שונים, הקוסם המקומי שהעמיד לרשותו את מעבדתו וכד'.

אירועים משמעותיים בשנים שלפני צאתו להרפתקאות:

הדבר הרע ביותר שקרה לו - מות הוריו כשהוא ילד קטן חסר ישע וצריך לדאוג לעצמו ולאחותו ולהילחם פיזית ומנטלית כדי לשרוד ולפרוח.

הדבר הטוב ביותר שקרה לו - אותו דבר (אחרי ש"ניצח" והצליח לשרוד).

הדבר המאושר ביותר שקרה לו - בגיל 14 "אומץ" מינית ע"י זוג סוחרים (בעל ואישה) שתרמו רבות לעיצוב ניסיונו בקשרים רומנטיים. מאז הוא מה שהוגדר אח"כ על ידי שחקני הקבוצה כ"אומניסקסואל" (האמת שהם אמרו עליו שהוא שוכב עם כל מה שזז בלי הבדל, דת, מין, גיל, או גזע - והכוונה בגזע לא רק לגזעים האנושיים....., אבל "אומניסקסואל" נשמע קצת יותר יפה......).

הדבר העצוב ביותר שקרה לו - בגיל 15, היה כאמור, עד להירצחה של אחותו. אירוע טראגי שכמעט והרס אותו, אבל בסופו של דבר הפך אותו לאדם תאב חיים וחזק עוד יותר ממה שהיה לפני כן. זה היה אולי האירוע המרכזי שגרם לו לצאת להרפתקאות משתי סיבות - הוא חיזק אצלו את הרצון לחוות כמה שיותר בחיים, שהבין שהם קצרים ויכולים להסתיים בכל רגע בדרך נוראה כלשהי; ברגע שאחותו מתה לא נותר דבר שקשר אותו למעשה למקום בו גדל.

מטרות, מניעים ונקודות אופי מרכזיות:

מוטו - החיים קשים, אבל יפים. חברים טובים, אוכל טוב, אומנות וקצת חומר למחשבה עושים אותם עוד יותר יפים. מכור לאוכל ולאומנות, לא אנין אבל בעל חוש סגנון.

מטרה בחיים - להקים ממלכה (בה הוא יהיה הטרובדור העליון - או במילים אחרות יוכל לשיר, לנגן, לרקוד לאכול ולעשות אהבה כמה שירצה, איך שירצה, מתי שירצה) ולבנות את כלי המיתר המושלם ותוך כדי לעשות חיים משוגעים.

טוב לב - דבר שמתבטא באופטימיות, אהבת אדם וחיה, נדיבות, עזרה לאנשים בצרה, פתיחות וסובלנות רבה.

יחסו למוסר חוק ונורמות חברתיות הוא דואלי - מחד יש לו קוד מוסר והתנהגות אישית גבוהים כלפי הסובבים אותו, ובמיוחד החברים מאידך- התעלמות כללית מחוקים המוכתבים על ידי המדינה או החברה. לדעתו "צדק" "אמת" ו"מוסר" הם מונחים שלא ניתנים לכימות על ידי חוקים מוחלטים ודאי לא כאלה שמוכתבים על ידי גורמים אינטרסנטיים. לדוגמא: הוא לא ישקר לחבר או יפגע בו במזיד, כך גם לכל מי שלא עשה לו רע. אבל לא יהסס לשקר או לגנוב מאנשים שהוא חושב שהם מושחתים ורעים אפילו במחיר מעבר על החוק. הוא יקיים חוקים שנראים לו הגיוניים וסבירים אבל יתעלם לחלוטין מחוקים שהוא חושב שהם לא ראויים - לדוגמא הוא ישלם עד האגורה האחרונה מס מיוחד שהוטל למטרה צודקת, אבל יעשה הכל כדי להתחמק ממס שרירותי שהוטל למטרה שלא נראית לו כמו למשל היטל מיוחד למימון מלחמה מיותרת.

אימפולסיבי בדיבור ושקול במעשה - מהיר לכעוס וגם להירגע בכל הקשור לדיבור (יכול תוך שניות לפתוח בצעקות ונפנופי ידיים מאיימים ולהפריח תלי תלים של הבטחות/קללות/איומים, ו.......להירגע באותה מהירות), אבל שקול וזהיר עד כדי הססנות (לפעמים מרגיזה) בכל מה שקשור למעשים ממש.

מאמין גדול בסיכויים וביצירת המזל לעצמך.

פתוח וליברלי מאוד, בכל תחום ועניין.

דו-מיני (טוב יותר נכון רב-מיני...).

מעמיד פני ציני אבל רומנטי בלב.

סולד מהפעלת כוח, אבל מבין את הכורח שבדבר (מקור הסלידה הוא בעיקר תפיסה שהאלימות היא מפלטם של חסרי הדמיון והטיפשים...).

2 Comments:

At 7/20/2006 7:19 לפנה״צ, Anonymous אנונימי said...

עוד פעם בארד!
ועוד אחד שההורים שלו מתו?!
מה יהיה תגיד?
האמת שאם זו הדמות שחזרת איתה לדנד
אז אני אוותר על עניין הבארד הפעם.
איציק

 
At 7/21/2006 1:48 אחה״צ, Blogger Ben Qedem said...

לגבי הבארד -
האמת, שזו הפעם הראשונה מעולם ששיחקתי בארד והתאהבתי. זו אחת הסיבות שבחרתי במקצוע הזה, כי עד אז - בתקופה שלפני ההפסקה - שיחקתי כמעט את כל המקצועות האחרים - לוחמים, גנבים, קוסמים, כוהנים...לא שהם לא היו בארדים באופיים (אפילו הדמויות שהוגדרו כ"שתקניות"), אבל זה אני.....
לגבי ההורים המתים - אין לי מה להגיד להגנתי.....

 

הוסף רשומת תגובה

<< Home