כולן היו דמויותיי

כל הדמויות ששיחקתי במשך השנים, במשחקי תפקידים - או יותר נכון, בניתי כדי לשחק ולא תמיד יצא

Google

יום שלישי, נובמבר 07, 2006

גסנטאר לבית לצולמאש - הורים

יארישאן (yarishan) הנבלן בן לאקיר - האב הביולוגי של גסנטאר. אדם בן 60. 1.78, רזה, שיער בלונדיני המגיע עד הכתפיים, עיניים ירוקות, נאה מאוד. ילד נצחי, נער שעשועים ודון ז'ואן, כאריזמטי, איש שיחה, נהנתן, קצת יהיר אבל בצורה כובשת. טרובדור מפורסם.

בתור נער צעיר בן של האח של ראש המשפחה, שלא הראה חריצות וכישרון מיוחד לעסקי המשפחה, קיבל מעט מאוד רכוש וסמכויות. הוא עזב את הבית בגיל 14 והתפרסם כטרובדור. במשך שנים היה נער שעשועים מפורסם ששכב עם חצי מנשות האצולה בממלכות הסמוכות לאזור הולדתו (וניסה לשכב גם עם החצי השני), וכל הזמן הסתבך עם בעלים קנאים.

כשאחיו הגדולים יצאו לנדודים, לאחר שלא הצליחו להשתלב בעסקי המשפחה, הוא הצטרף אליהם. לפני 25 שנה עזר לאחיו הבכור, אבוחאי, להשתלט על המשפחה ולגרש את הכנופייה היריבה. לפני כ-10 שנים הם הסתכסכו (לא ברור על מה) והוא עזב את אחוזת המשפחה והחל שוב נודד בין בתי אצולה. כיום חי כמשורר החצר אצל אציל גדול ועשיר ונהנה מחסותו.

למרות שהוא וגסנטאר יודעים שהם אב ובן (יארישאן שכב עם מרבית בנות המשפחה) הם מתעלמים אחד מהשני ודי לא מחבבים זה את זה.

אבוחאי (Avkhuay) בן לאקיר, האב ה"רשמי" של גסנטאר. אדם בן 63, קוסם. נמוך, שמן, קירח, עיניים שחורות, בעל אף נשר ענק. באופיו הוא איש רע קשה, קר ואכזר. ערמומי, שאפתן, אסטרטג, טקטיקאי ומנהיג מצוין.

נשלח בגיל צעיר להיות שולייה של קוסם/סוחר. כששב לביתו בגיל 22 לא הצליח להשתלב בעסקי המשפחה בגלל אישיותו החזקה וחוסר יכולתו לקבל מרות. לאחר זמן קצר יצא להרפתקאות יחד עם אחיו הצעירים יארישאן (ראה למעלה) ונארגיס (לוחם שמת בינתיים ללא צאצאים) ועבד בשם גולגיס שתום העין (ראה להלן).

לפני 25 השתלט על המשפחה וגירש את הכנופייה של לאסטיראן. מאז הוא מנהל את עסקי המשפחה ביד רמה.

היו לו מספר נשים במשך חיו (את כולן ניצל לצרכי רכישת עושר וכוח ואז נטש/גירש/הרג לטובת נישואין חדשים). התאכזר ועדיין מתאכזר לרוב בני משפחתו במיוחד לנשותיו ולילדיו. מעולם לא החמיץ הזדמנות לסכסך ביניהם לפעמים מתוך גישה מחושבת של "הפרד ומשול" ולפעמים סתם מתוך רוע טהור. רע וקשה לגסנטאר במיוחד.

לאפיי (Lafey). אישה. מתה. אימו של גסנטאר.

בת הזקונים של דונק (dunk) "פני מלאך", ראש גילדת גנבים בעיר מרוחקת, איתה יש למשפחת לצולמאש קשרי מסחר. אביה שגדל מאשפתות, היה דוגמה קלאסית לאיש טוב בבסיסו שהידרדר לחיי פשע בשל נסיבות חייו. כשנולדו ילדיו הוא לא רצה שהם ידעו חיים קשים או שיהיו מעורבים בפשע וניסה לגדלם במנותק מעסקיו. לגבי בניו הגדולים הוא נכשל - כולם נכנסו מגיל צעיר לעסקיו המתפתחים והפכו לפושעים כמוהו. ניסיונו צלח רק לגבי בת הזקונים שלו לאפיי. היא גדלה הרחק מחיי הפשע כשהוא מרעיף עליה חום ואהבה. כך היא גדלה כאדם מוסרי וטוב לב. היא כיבדה ואהבה את אביה אך סלדה ממעשיו.

הנישואין שלה עם אבוחאי היו ניסיון הדדי להשתלטות על עסקי השני. בין היתר אבואחי ואביה של לאפיי ניסו להתנקש אחד בחיי השני. אבוחאי הצליח להרוג שניים מאחיה בניסיון להביא למצב שהיא תהיה היורשת של אביה, אולם אח אחד נותר בחיים ואחרי כמה זמן נוצר סטאטוס קוו מסוים ובו איש לא יכול היה לגבור על רעהו. הדבר סיפק הגנה מסוימת ללאפיי ואפשר לה חיים סבירים יחסית יותר מאשר קודמותיה (אם כי גם היא סבלה לא מעט השפלות ומרורים).

בעת שהייתה בבית אבואחי, התאהבה באחיו יארישאן וניהלה איתו רומן ממושך שהיה מקור לשני ילדים. יש שמועות שהעובדה שהכניס אותה להריון קשורות בסכסוך בין יארישאן לאבוחאי, אולם הדבר אינו סביר שכן אבוחאי מעולם לא חשק בנשותיו ולא קינא להן (הוא ראה בהן חפצים למטרות הגדלת כוחו ורכושו). עם לאפיי מעולם לא קיים יחסי אישות כלשהם ומעולם לא הראה רצון לקיים.

לאחר מות אביה לפני מספר שנים, מתה בתאונה (נדרסה על ידי סוס). אחיה, בוראן, שירש את אביו בתור ראש גילדת הגנבים, חושד שמדובר ברצח, אבל אין לו הוכחות או כוח מספיק לפעול בנידון. בינתיים הוא ממשיך ביחסי המסחר עם המשפחה תוך חשדנות הדדית בולטת. גסנטאר, בטוח שמדובר ברצח (כמו שהוא נוהג לומר - "אצל אבי היקר אין תאונות").