כולן היו דמויותיי

כל הדמויות ששיחקתי במשך השנים, במשחקי תפקידים - או יותר נכון, בניתי כדי לשחק ולא תמיד יצא

Google

יום חמישי, אוקטובר 26, 2006

אייאנאקס נסיך הארגמן - שנים ראשונות

אייאנואקס נולד בפרוסאט, עירו של אביו, הנמצאת כ-100 ק"מ מאייסדיי. זו עיר מבצר קטנה בעלת אוכלוסייה של כ-600 פרטים (דמויי אנוש, זומבים ויצורים אחרים), כולם עוסקים בטיפול בצרכי הטירה והאחוזה סביבה.

כאשר נולד הוכרז מיידית כיורש הרשמי של אביו (כחלק מההסכם עם סבו גאדאר). הדבר סימן אותו מיד כמטרה לאחיו הבוגרים וכמה מאנשי החצר התומכים בהם.

אייאנקס גדל בסביבה חצויה באופן קיצוני. מצד אחד הייתה אימו שהרעיפה עליו אהבה עד אין קץ ותפנוקים רבים. במקביל היא הרחיקה אותו כמה שניתן מהשפעת אביו וחצרו המרושעים והמושחתים ודאגה להעניק לו השכלה מעולה וחינוך מוסרי וטוב.

מול ההשפעה של אימו עמדו כל הזמן היחס של אביו ואחיו. כאמור הם הלעיטו אותו ואת אימו עינויים פיזיים ונפשיים. במשך השנים הוא ניצל בעור שיניו מכמה התנקשויות שיזמו. להתעללויות אלה היו כמה השפעות פיזיות ונפשיות -

• יש לו צליעה קלה ברגל שמאל כתוצאה מנפילה מסוס דוהר אליו קשר אותו קאפין בילדותו;

• זרת ידו הימנית כרותה בגלל הכאה שיטתית שקיבל מאחיו הבכור טאנקיל בהיותו פעוט.

• הוא מסתפק בשעות שינה ספורות כל לילה וגם אז שנתו קלה מאוד. שריד לימים בהם היה צריך
להתעורר כל רגע מהתקפה מסוכנת..... הוא סובל מסיוטים קשים ולעתים לא ישן לילות שלמים.

בזכות אישיותה והשפעתה של אימו הוא גדל להיות ילד טוב לב ומוסרי. היחס הקשה של הסביבה חידד את תכונותיו אלה כאשר הוא קיבל יום יום הדגמה כיצד "לא לנהוג". מאימו למד לקבל את סבלו בחיוך ולראות בהתנסויות הקשות מבחנים המעמידים בניסיון את אופיו ומוסריותו. "מבחנים הם מתנות" היה אחד המשפטים החביבים על אימו "ומתנות הן אושר גדול" נהגה להוסיף בחיוך.

בנוסף לאימו עזרו לו מספר משרתים, מורים, שומרים ואנשי חצר שלמדו להעריך, להעריץ ואף לאהוב את פולארנה ואייאנקס. פעמים רבות הוא ואימו ניצלו רק בזכות עזרתם של אלה. החום והאהבה שקיבל איינקס מאנשים אלה גם הם סייעו לו להתפתח בדרך הישרה של אימו למרות כל הקשיים והפיתויים לנהוג אחרת.

כשגדל להיות נער, כבר היה קשוח, מנוסה ובקיא בכל סוגי המזימות האפשריות. בכמה מקרים אביו ואחיו ניסו לפתות אותו לעזור להם במזימותיהם נגד האחרים, אולם הוא הצליח להתחמק מכך ואף לסכל כמה מהן, דבר שרק הגביר את שנאתם אליו.

לאחר הניסיון שהיה לו עם לישיה, קשר כמה קשרים רומנטיים חולפים במהלך השנים עם כמה נערות ונשות חצר ומשרתות. הוא תמיד היה זהיר ודסקרטי וכל הקשרים הסתיימו בידידות והערכה הדדית. קשרים אלה סייעו לו רבות לשרוד בחצר המסוכנת אם כי לא אחת גם סיכנו אותו. מאז ועד היום יש לו חולשה לנשים.

בילה מספר שנים באקדמיית הקסם של אייסדי. בניגוד לבני האצולה הגבוהה לא הוכשר באסכולת המוות, דבר שלא הסב לו צער מרובה.

לפני כשנה כשסבו מת ואייאנקס ואימו ניסו להימלט מהארמון, הם נתפסו. אימו מתה כאמור במהלך חילופי דברים עם אביו. הוא נכלא בצינוק. בתחילה חשב להימלט אך לאחר ניסיון התנקשות בחייו מצד אחותו, אלמנת גאדאר, הוא החליט שכרגע הדבר הבטוח ביותר לעשות הוא להיות תחת חסות אביו. לפני כחודש אביו שלח אותו בשיירת מסחר לאזור מרוחק לא ברור לאיזו מטרה. כשהשיירה עברה באזור לצולמאש אנשיה נטבחו והוא נשבה בידי משפחת לצולמאש.

בני משפחת הפשע שלחו הודעה לאביו כדי שיפדה אותו אולם כשהבינו שאביו אינו בדיוק מעוניין בשלומו החליטו להורגו. בשלב זה גסנטאר, בנו הצעיר של ראש משפחת לצולמאש, הציל אותו ושניהם נמלטו יחד (על גסנטאר אני אפרסם הודעות נפרדות, כי בניתי גם אותו כדמות למשחק).

כעת הוא משוכנע שכל העניין היה עוד ניסיון התנקשות של אביו והוא רואה את עצמו תחת איום מתמיד שלו ושל אחותו הגדולה ומתנהג כאיש נמלט.