כולן היו דמויותיי

כל הדמויות ששיחקתי במשך השנים, במשחקי תפקידים - או יותר נכון, בניתי כדי לשחק ולא תמיד יצא

Google

יום שני, אוקטובר 09, 2006

פולארנה בת גדאר - אימו של אייאנאקס

אשה, מתה לפני שנה. בתו הבכורה והיחידה של גאדאר, שליט דיירון, עיר מסחר משגשגת ובצורה. נאלצה להפוך לאשתו של נארליג בגיל צעיר (ראה לעיל).

מכיוון שלאביה לא היו עוד ילדים מלבדה הוא פינק אותה ואהב אותה אך בשל עיסוקיו הפקיד את חינוכה בידי אימה טיור. האם, שמתה בהיותה בת 10, הייתה אישה טובת לב ובעלת שמחת חיים. תחת השגחתה פולארנה גדלה להיות ילדה פקחית, ערמומית, קשוחה ומלאת יוזמה מעט מפונקת ומתנשאת אם כי טובת לב.

בגיל 10 נחטפה על ידי יריב של גאדאר (במהלך החטיפה נהרגה אימה) והוחזקה במשך שלוש שנים בשבי בחווה חקלאית גדולה מבודדת ומרוחקת. בתחילה היא הוחזקה בתנאי עבדות ממש כשהיא בקושי מקבלת אוכל ונאלצת לעבוד מרבית היום עבודת פרך. היחס המתנשא שגילתה כלפי כל הסובבים אותה גרם להם להתעמר בה יותר, היא ניסתה לברוח כמה פעמים ונענשה. במהלך השנה הראשונה, ראייתה השתנתה והיא החלה לראות את הקשיים והיופי שבחיים של האנשים הפשוטים.

ברגע שקיבלה את מצבה החדש והחלה מתייחסת בטוב לב וחום לסובבים אותה חל מהפך במצבה. שומריה הפכו לידידיה, יושבי החווה האחרים הפסיקו להתעמר בה והחלו מקבלים אותה לחיקם כאחת משלהם. שלוש שנים לאחר שבייתה היא הייתה ביחסים מצוינים עם כולם ובשל אישיותה החזקה הפכה במידה רבה למוקד חברתי. כאשר הגיעו אנשי אביה לחלצה היא שכנעה את שומריה להיכנע ללא קרב ובתמורה הם נכנסו לשירות אביה.

כששבה לארמון אביה היא החלה להתייחס לנתינים בנדיבות וחום, שלא היו אופיינים לאביה והביאו למספר התנגשויות איתו. לאט לאט הפכה להיות אהובת העיר. רכיבות הבוקר שלה הפכו למראה קבוע בכל רחבי העיר, כשמאות אנשים מחכים לה כל בוקר בתשואות ובמתנות. בערבים הייתה מקיימת קבלות פנים לכל מי שהיה זקוק לעזרה.

בגיל 16 אולצה להינשא לנארליג (ראה לעיל). היא חשדה מהתחלה שמדובר בהונאה אולם אביה לא שעה לדבריה והשיא אותה בכל זאת (בין השאר שש להרחיקה מעירו משום שלא אהב את נדיבות היתר שגילתה כלפי נתיניו). בהגיעה לחצרו של בעלה הוא ניסה להקסימה ולפתותה אך היא לא נפלה בקסמיו וראתה מי הוא מהרגע הראשון. יש שמועות שהוא אנס אותה בליל כלולתיהם. לאחר זמן קצר הוא הפסיק ב"חיזוריו". היא בודדה ולמרות רמת חייה הגבוה הייתה כמעט אסירה. בדידותה הרבה הייתה אחת הסיבות שהיא הרעיפה על אייאנקס אהבה ותפנוקים. במקביל היא הרחיקה אותו כמה שניתן מהשפעת אביו וחצרו המרושעים והמושחתים ודאגה להעניק לו השכלה מעולה וחינוך מוסרי וטוב.

בשל המצב הפוליטי, בעלה לא יכול היה להתעלל בה בגלוי אך הדבר רק גרם לו לשנוא אותה ולהתעלל בה בסמוי. אחד העינויים החביבים על נארליג היה ניסיונות התנקשות באיינקס בקטן לעיניי אימו. בדרך כלל היו אלה ניסיונות שנעשו בגלוי ובמופגן כדי שיימנעו ברגע האחרון על ידיה אולם לא אחת היא הצילה אותו בעור שיניה. נארליג אף ניסה פעמים רבות לסמם אותם במגוון חומרים שגרמו לה מחלות שונות. היא הצליחה לגלות ולהתחמק מהרוב אבל כמה פעמים חלתה במחלות שונות וסבלה ייסורים קשים. עינויי חביב נוסף על נארליג היה לשהות ליד מיטתה בעת שהייתה חלושה ומשותקת ולשחק עם אייאנקס הקטן לנגד עיניה. בשעה שהיה משחק תחת מעטה חביבות מסוכרת עם הפעוט הוא היה מבצע פעולות שסיכנו את חייו ועוצר רק ברגע האחרון (מניף אותו באוויר מחוץ לחלון וברגע האחרון אוחז בו לפני שנפל, משליך חפצים חדים באוויר מעל ראש הילד ותופס אותם בידו רגע לפני שהם פוגעים בו וכד'). לאחר כמה שנים הוא השתעמם מהעניין והחל חושש שהדבר יתגלה לגאדאר ולכן ומלבד "התעללויות" מזדמנות הניח להן לנפשם.

למרות בידודה והעינויים הקשים מצד בעלה היא נשאה את סבלה בגאון ולא נתנה לו להשפיע על חינוך ילדה. עזרו לה רבות כמה מאנשי הצוות של הארמון. הללו שנאו את נארליג, אהבו אותה והעריצוה בשל אופיה החזק והיחס החם והנדיב אל כולם (כולל בעלה) שהקפידה להפגין על אף הקשיים הרבים.

לפני כשנה אביה מת במהלך מסע ציד. זמן קצר אח"כ היא ואייאנקס ניסו להימלט מהארמון אולם הם נתפסו והובאו לפני נארליג. במהלך חילופי דברים ביניהם, כשאיינקס נמצא מחוץ לחדר, הוא נפלה מהמרפסת ומתה.